bymagdalene.com.pl

Portal dla kobiet

zdrowy jadłospis
Moda

Zdrowy jadłospis odchudzający

Z jakiegoś powodu wiele osób wciąż nie próbuje nawet zdrowo się odżywiać i to pomimo tego, że teraz dostęp do naturalnej i dobrej żywności jest już otwarty. Być może sam również dalej lubujesz się w tłustym mięsie, chipsach, paluszkach i fast-foodach. Wiesz, jak powinien wyglądać zdrowy jadłospis, ale po prostu nie masz ochoty na to, by wprowadzać go do swojego życia. No – ochotę może masz, ale sądzisz, że zmiana stylu żywienia będzie dla ciebie zbyt obciążająca. A tak wcale być nie musi. Możesz jeść zdrowo i dalej pozwalać sobie na te produkty, za którymi totalnie przepadasz.

Nie martw się zatem, że od tej pory wolno ci będzie jeść wyłącznie surowe bądź gotowane warzywa czy ciemne pieczywo bądź brązowy ryż. Jeżeli stworzysz (bądź otrzymasz od dietetyka) jadłospisy, które nie będą odpowiadać twoim smakom, bardzo szybko je porzucisz albo niechętnie będziesz się ich trzymać. A dieta nie powinna być katorgą. Pomyśl o niej jak o zmianie życia i zmianie stylu odżywiania oraz nauczeniu się jedzenia od nowa. Przede wszystkim pozbądź się skojarzenia, jakoby żywność miała dawać nam przyjemność. Posiłki, z których będzie składać się twój zdrowy jadłospis, muszą ci odpowiadać, ale to nie znaczy, że mają doprowadzać do jakiejś niesamowitej ekstazy. Ucz się odżywiania, a nie jedzenia. Komponuj potrawy w taki sposób, by były one jak najbardziej wartościowe i by wprowadzały do twojego organizmu niezliczoną ilość składników odżywczych. Nie musisz znać się na dietetyce, by praktykować ten system. Kieruj się zróżnicowaniem i kolorystyką produktów spożywczych. Im ciekawiej zadzieje się na talerzu, tym lepiej – i dla zdrowia, i dla samopoczucia.

janluka.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *